29 kwietnia 2016 19:48 | Aktualności
W poniedziałek 25 kwietnia odbył się apel podsumowujący realizację wewnętrznego projektu dydaktyczno-wychowawczego Tydzień Kulturalnego Zachowania, na którym zostały wręczone dyplomy i nagrody. Głównym celem projektu jest propagowanie wśród uczniów zachowań prospołecznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej otaczającym światem. W bieżącym roku skupiliśmy się głównie na kształtowaniu postawy otwartości i tolerancji wobec innych kultur oraz kształtowaniu proekologicznych zachowań. W ciągu całego tygodnia uczniowie utrwalali zasady kulturalnego zachowania- biblioteka szkolna zachęcała do lektury dotyczącej dobrych manier, wdrażaliśmy umiejętność społeczną „Pozdrawianie” z programu ART, uczyliśmy się zwrotów grzecznościowych w różnych językach (angielskim, japońskim i romskim). Odbyły się kolejne zajęcia z projektu „Bliskie spotkania z Japonią”(2)- poznajemy tradycyjny strój japoński, mini-konkurs wiedzy o Japonii, konkurs zręcznościowy –chwytanie pałeczkami, prezentacja haiku-przykładu poezji japońskiej. Uczniowie podczas zajęć w świetlicy poznawali legendę japońską na przykładzie bajki „Księżniczka Kaguja”, składali orgiami, kolorowali ilustracje o tematyce japońskiej. Poznawanie kultury brytyjskiej to stały element corocznej edycji Tygodnia… Jego obchody poprzedził Powiatowy Konkurs Piosenki Brytyjskiej, poza tym uczniowie utrwalali zwroty grzecznościowe w języku angielskim, przebierali się w stroje w barwach brytyjskich. Nie zabrakło również potkania z kulturą romską- z językiem, muzyką i tańcem- którego organizatorem był asystent romski oraz przedstawiciele Świetlicy Środowiskowej dla Społeczności Romskiej. Pokaz Mody Ekologicznej rozpoczynający podsumowujący apel był zwieńczeniem działań z zakresu edukacji ekologicznej. Z materiałów odpadowych uczniowie wspólnie z rodzicami wykonali stroje, które zachwycały pomysłowością i estetyką wykonania! Natomiast uczniowie wdrażający ogólnopolski projekt „Odpakowani” przekonywali kolegów, że materiały odpadowe można przekształcić w zabawki. „Łapaczka”- wykonana z butelki po napoju, kawałka sznurka i guzika- to dobry sposób na rozwijanie koncentracji uwagi oraz zręczności. W ramach zagospodarowania przerw można było obejrzeć filmiki i komiksy proekologiczne ze strony www.odpakowani.pl. Słuchanie podczas przerw różnych gatunków muzyki oraz zorganizowane zabawy taneczne były propozycją kulturalnego spędzania czasu wolnego, która cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród uczniów.
Aktualnie na stronie
przebywa 5 osób