Zadania i funkcję Rzecznika Praw Ucznia
pełni pani Dorota Armańska
Celem działalności rzecznika jest aktywne ingerowanie w życie szkoły wszędzie tam, gdzie naruszane są prawa ucznia. Działa na rzecz polubownego rozwiązania konfliktu między uczniami lub między uczniami a nauczycielami. Każdy uczeń zgłaszający się do rzecznika może być pewien, że zostanie wysłuchany. Działanie podejmuje za zgodą ucznia w sytuacji, gdy doszło do poważnego naruszenia praw lub zawiodły interwencje wychowawcy. Działaniu rzecznika zawsze towarzyszy dyskrecja.
Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń-uczeń:
· Zapoznanie się z opinią stron konfliktu.
· Podjęcie mediacji ze stronami we współpracy z wychowawcą klasy.
· Skierowanie sprawy do pedagoga bądź psychologa szkolnego w razie kłopotów z rozstrzygnięciem sporów.
· W dalszym trybie postępowania – zasięgnięcie opinii Rady Pedagogicznej.
· Ostateczną decyzję o sposobie rozwiązywania konfliktu podejmuje Dyrektor.
Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń-nauczyciel:
· Zapoznanie się z opinią stron konfliktu.
· Podjęcie mediacji ze stronami.
· Zasięgnięcie opinii pedagoga szkolnego.
· Wystąpienie do Dyrektora Szkoły o podjęcie decyzji w sprawie, w przypadku trudności z rozstrzygnięciem sporu.
Jak kontaktować się z Rzecznikiem Praw Ucznia?
Najlepiej osobiście. Można do niego podejść na przerwie i ustalić dogodny termin spotkania na spokojną rozmowę w godzinach dostępności.